آموزش و پرورش

دبیرستان هراتی اصفهان شصت لاله گلگون تقدیم انقلاب کرده است

امینی هرندی _اصفهان

به گزارش راه مردم آن لاین – در نشستی با حضور‌ مدیر ، تعدادی از مدیران و معلمین اسبق دبیرستان شیخ زاده هراتی اصفهان با اصحاب رسانه تاریخچه این مدرسه و وضعیت کنونی آن بررسی شد.

آقای محمدرضا ناظم‌زاده هرندی از مدیران و معلمین اسبق دبیرستان هراتی در این نشست از شهدای مدرسه هراتی یاد کرد و یادآوری نمود:

در طول دوران ۸ سال دفاع مقدس دبیرستان هراتی هم تعداد ۶۰ شهید را تقدیم انقلاب نمود و هم اکنون یادمانی از این شهدا در حیات مدرسه ساخته شده است .

در این نشست آقای حمیدرضا معلمی از دبیران بازنشسته و مولف کتاب مکتب هراتی از تاریخچه مدرسه و نحوه آماده سازی و ساخت آن گفت و اظهار داشت :

دبیرستان هراتی یکی از دبیرستان‌های قدیمی و برتر شهر اصفهان است که بیش از نیم قرن قبل به همت و سرمایه محمد شیخ‌زاده هراتی یزدی در زمینی به مساحت ۷۸۵۰ متر مربع ساخته شده است.

این دبیرستان در فهرست آثار ملی استان ثبت شده و از ابتدای تاسیس تاکنون مدیران متعددی داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ماندگار بودن این مدرسه اشاره و افزود:

دبیرستان هراتی جزء مدارس ماندگار اصفهان می‌باشد و در حال حاضر ۵۰ مدرسه ماندگار در کشور وجود دارد که چهار مدرسه آن در منطقه ۲ اصفهان واقع گردیده است.

معلمی در قسمت دیگری از صحبت های خود به چهره‌های شاخصی که در سطح بین‌الملل ، ملی و استانی مطرح می‌باشند و در این دبیرستان تحصیل نموده‌اند ؛ اشاره نمود و تاکید کرد:

شخصیت‌های برجسته متعددی در این دبیرستان تحصیل کرده اند که ذکر نام همه آنها میسر نیست اما در کتاب مکتب هراتی به نام آنها ، رشته تحصیلی و خدماتی که در سطح بین المللی، ملی و یا استانی ارائه کرده‌اند اشاره شده است.

وی در پاسخ به این سوال که هدف شما از تشکیل مجمع مهر هراتی در این دبیرستان چیست؟ اعلام داشت:

چند نفر از دانش‌آموختگان دوره آقای ملاباشی که از مدیران این مدرسه بودند ؛ با هدف زنده کردن خاطرات تحصیل و دیدار سالانه فارغ التحصیلان این مدرسه با یکدیگر این مجمع را تشکیل و هر سال در یک گردهمایی فارغ التحصیلان این مدرسه فراخوان می‌شوند تا علاوه بر دیدار و تجدید خاطرات ، چنانچه فعالیتی برای مدرسه هراتی لازم باشد به انجام برسانند و یاری رسان مدیر مدرسه باشند.

محمدعلی پوربافانی مدیر فعلی دبیرستان هراتی بعد از ارائه گزارشی از وضعیت فعلی این مدرسه اعلام داشت بنده ۹ سال است که مدیریت این مدرسه را بر عهده دارم و همه ساله از طریق آزمون ۲۰۰ نفر پذیرفته می‌شوند و جمعاً دارای ۲۰ کلاس آموزشی است. سال گذشته ۵ نفر از دانش‌آموزان این مدرسه به مرحله المپیاد کشوری راه یافتند و یک نفر از آنها هم به مرحله جهانی راه پیدا کرد.

وی به موفقیت‌های کسب شده در سال گذشته توسط دانش آموزان در کنکور سراسری اشاره نمود و خاطرنشان ساخت :

در سال گذشته از ۸۷ نفر دانش آموز رشته علوم تجربی ۲۸ نفر از آنها در رشته‌های پزشکی داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه‌های دولتی و معتبر پذیرفته شدند.

پوربافرانی در خصوص دانش آموزان رشته ریاضی هم گفت از مجموع ۱۲۰ دانش آموز ما ۱۱۶ نفر از آنها در رشته‌های مهندسی و دانشگاه‌های معتبر دولتی پذیرفته شدند.

لازم توضیح است این مدرسه در سال ۱۳۳۳ ساخته شده و امسال جشن هفتادمین سالگرد تاسیس آن در آبان ماه برگزار می‌گردد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا