اجتماعی

رئیس بسیج سازندگی سپاه استان اصفهان :

وظیفه امروز ما در بسیج مطالبه‌گری از مسئولین است

امینی هرندی_ اصفهان

به گزارش راه مردم آن لاین-سرهنگ پاسدار حسن عجمی رئیس بسیج سازندگی سپاه اصفهان روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت با حضور در مجتمع مطبوعاتی اصفهان ، علاوه بر معرفی بسیج سازندگی و فعالیت‌های آن در سطح استان اصفهان به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت .

سرهنگ عجمی ضمن اعلام فعالیت بسیج سازندگی اصفهان در ۱۰ استان دیگر کشور اعلام داشت :

امروز بسیج سازندگی در ۴ حوزه محرومیت زدایی، خدمت رسانی، اقتصاد مقاومتی و گروه‌های جهادی فعالیت می‌کند .

وی از کمک بسیج و گروه‌های جهادی در زمان شیوع کرونا یاد نمود و افزود:

در آن زمان که کرونا جان انسان‌ها را می‌گرفت ؛ این گروه‌های جهادی بودند که مشغول ضدعفونی اماکن و فضاهای عمومی و تولید ماسک شدند و ما تنها کشوری بودیم که در هنگام شیوع کرونا مشکل ماسک نداشتیم. هنگامی که مشاغل مردم در زمان کرونا با مشکل مواجه شد این قرض الحسنه‌های گروه‌های جهادی بودند که به یاری مشاغل شتافتند.

سرهنگ پاسدار عجمی اضافه نمود :

با تشکیل گروه‌های جهادی در سال ۱۳۷۹ به یاری محرومین و ضعیفان شتافتیم و ۳ میلیون بسته معیشتی در دوران کرونا در راستای کمک‌های مومنانه با محوریت بسیج و ظرفیت مردمی بین نیازمندان توزیع نمودیم. همچنین ۳ هزار کمک هزینه جهیزیه، توسط گروه‌های جهادی در موضوع ازدواج آسان به نیازمندان اهدا کردیم.

وی در خصوص محرومیت زدایی خاطرنشان ساخت :

با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام )با محوریت رفع مشکلات آبی کشور این بسیج سازندگی اصفهان بود که به یاری ۴۰ روستا در نائین، سمیرم و فریدونشهر شتافت .همچنین در بحث مسکن با محوریت گروه‌های جهادی با کمک به افراد نیازمند ، گروه‌هایی اعزام و در جهت تعمیرو مرمت و ساخت و ساز مسکن به آنان کمک کردیم.

رئیس بسیج سازندگی سپاه استان از انواع کمک‌های مختلف به محرومین گفت و افزود:

مرمت قنوات ، لایروبی انهار ، آبیاری کم فشار ، ساخت مخازن بتنی ، ساخت استخر ، ساخت و مرمت گلزارهای شهدا ، آسفالت ریزی و اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان وام در طی سال ۱۴۰۲ از جمله فعالیت‌های بسیج سازندگی بوده است.

وی از فعالیت موثر در شرق استان گفت و با بیان اینکه هنر بسیج محرومیت زدایی است اعلان داشت:

در بحث اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب چند سالی است که شعار سال را اقتصادی انتخاب می‌کنند و این وظیفه ماست که حرف ولی خود را بر زمین نگذاریم.

امروز جهش تولید با مشارکت مردم باید انجام پذیرد اما موانع بزرگی در دولت‌ها داریم.

عجمی از تشکیل ۱۶۴۹ صندوق قرض الحسنه توسط بسیج خبر داد و در تکمیل آن گفت :

با آموزش یک عده به عنوان تسهیل گر ، توانستیم این تعداد صندوق را ایجاد کنیم که از دل آنها ۵۲ تعاونی خارج شده است.

وی یکی دیگر از رویکردهای بسیج را تسهیل گری اعلام و افزود:

وام‌های تبصره ۱۸ را به متقاضیان اختصاص می‌دهیم که تاکنون ۷۶۰۰ نفر متقاضی بودند و ۴ هزار نفر آنان بررسی که در نهایت ۱۴۵۰ نفر ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت نموده‌اند و ۱۶۴۰ نفر اشتغال ایجاد گردیده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا