سلامت و پزشکی

مدیرعامل کانون حمد ایرانیان اصفهان:

سیاست ماتکمیل حوزه‌های درمانی است که سایر خیریه‌های سلامت به آن ورود نمی‌کنند

امینی هرندی_ اصفهان

به گزارش راه مردم آن لاین-مدیرعامل کانون حمد ایرانیان اصفهان (کانون حمایت و مراقبت تسکینی از بیماران سخت درمان) در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه به مناسبت روز بیماران صعب العلاج (هفدهم اردیبهشت ماه )در مجتمع مطبوعاتی اصفهان حاضر و در خصوص خیریه حمد ایرانیان ، اهداف ، ماموریت‌ها و اقدامات انجام گرفته توضیحاتی ارائه نمود و علاوه بر آن به سوالات خبرنگاران پاسخ داد .

علیرضا ایرج‌پور مدیرعامل کانون حمد ایرانیان با اعلام اینکه این کانون در سال ۱۳۹۱ و با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بنا گذاشته شد اعلان داشت:

امروز ۱۴ بیماری صعب العلاج را تحت پوشش قرار داده‌ایم واز جمله

ماموریت‌های این کانون در حوزه‌های خدمت رسانی، آموزش، پژوهش و بین‌الملل می‌باشد.

ایرج پور با اعلام اینکه هدف ما تغییر نگاه به کیفیت زندگی بیمار است گفت :

درتمام دنیا نگاه به بیماران صعب العلاج تغییر یافته و به جای درمان محور و رفع بیماری به رفع نیازهای جسمی ، روانی و معنوی او می‌پردازند؛ اما در ایران هنوز نگاه به این گونه بیماران صرفاً درمانی است .

عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام داشت :

این کانون در راستای افزایش سطح زندگی بیماران مبتلا به بیماری‌های سخت درمان و خانواده‌هایشان خدمات مشاوره ، روانشناسی ، توانبخشی ، آزمایشگاهی و تشخیصی ، مددکاری اجتماعی ، مراقبت در منزل ، آموزش حقوقی ، مراقبت معنوی ، امانت‌دهی ، پذیرش تجهیزات پزشکی و اسکان همراهان بیمار را به صورت رایگان یا با تخفیف ارائه می‌کند .

وی در این راستا ادامه داد کانون حمد ایرانیان به عنوان نهادی غیرانتفاعی ، غیر دولتی و غیرسیاسی با تاکید بر رویکرد بین رشته‌ای یکی از نخستین سازمان‌های مردم نهاد برای شناسایی و ارائه خدمات آموزشی و حمایتی تسکینی به بیماران سخت درمان در کشور محسوب می‌شود.

ایرج پور به بیماری‌های تحت پوشش هم اشاره نمود و گفت:

دیابت پیشرفته ،نارسایی مزمن کلیه ، نارسایی پیشرفته قلبی _ تنفسی ، ام اس ، ضایعات نخاعی ، بیماری‌های روانی ، سرطان ، آلزایمر ، صدمات شدید سوختگی و بیماری پروانه‌ای از جمله این بیماری‌هاست که به منظور بهبود کیفیت زندگی آنها مجموعه‌ای از حمایت‌ها و مراقبت‌های جسمی ، روانی ، اجتماعی و معنوی ارائه می‌شود.

وی محدوده فعالیت این کانون را بر اساس پروانه وزارت کشور، استان‌های اصفهان، قم و تهران اعلام و خاطرنشان ساخت امکان گسترش فعالیت به سایر استان‌ها و حتی برون از مرز هم وجود دارد.

علیرضا ایرج پور با تاکید بر اینکه ما تنها ۱۴ بیماری صعب العلاج را پوشش می‌دهیم افزود :

وزارت بهداشت در حال حاضر ۱۰۷ بیماری را به عنوان بیماری صعب العلاج می‌شناسد و بیمه سلامت و تامین اجتماعی آنها را حمایت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا