فرهنگی

نمایشنامه یک متن عاشقانه در اصفهان به روی صحنه می‌رود 

نمایشنامه یک متن عاشقانه در اصفهان به روی صحنه می‌رود

امینی هرندی_ اصفهان

به گزارش راه مردم آن لاین-به همت گروه آفاق صحنه نمایش جدی ، یک متن عاشقانه برای اولین بار از ۲۳ اردیبهشت ماه تا ۱۱ خرداد در سالن اصلی نمایش تالار فرشچیان اصفهان به روی صحنه می‌رود .

در یک نشست صمیمانه بین اصحاب هنر نمایش اصفهان و اصحاب رسانه که در مجتمع مطبوعاتی اصفهان در روز شانزدهم اردیبهشت برگزار گردید ؛ با حضور عوامل نمایش و جمعی از پیشکسوتان و مسئولین هنر تئاتر در اصفهان ، علاوه بر صحبت و گفتگو پیرامون این نمایش از پوستر آن نیز رونمایی گردید .

محمد پورگردی نویسنده این اثر در جمع خبرنگاران به نگارش کارهای قبلی خود و سوابقش در امر نمایشنامه نویسی اشاره و اعلام داشت :

این نمایشنامه را به پیشنهاد و سفارش دوستان در خصوص مسائل و مشکلات زندگی یک خانواده کارگری نگاشتم تا به مناسبت هفته کار و کارگر به روی صحنه برود .

وی موضوع (ژانر )اختصاصی این نمایشنامه رااجتماعی معرفی و افزود :

هرچند نمایشنامه ما نمایشی جدی و اجتماعی است ؛ اما دستمایه‌های طنز در آن به چشم می‌خورد .

مسعود نریمانی کارگردان جوان این نمایش با اظهار امیدواری در موفقیت اجرای آن در طی مدت اجرا خاطرنشان ساخت :

چنانچه حمایت لازم از کارهای نمایشی از سوی مسئولین ارشاد به عمل آید در جذب مخاطب هم موفق خواهیم بود و می‌توانیم پر تکرارتر و به دفعات بیشتری آن را اجرا کنیم .

وی در ادامه افزود:

تئاتر ، فرهنگ جامعه است و حمایت از این هنر و عوامل آن حمایت از فرهنگ است.

بیژن گنجعلی بازیگر پیشکسوت این نمایش هم در بخشی ضمن تقدیر و تشکر از حضور پیشکسوتان و بزرگان هنر تئاتر در اصفهان در این نشست خبری گفت :

من در ابتدا و پس از خواندن نمایشنامه احساس کردم نمایشی دراماتیک و عاشقانه است البته عاشقانه بودن این نمایش به معنای این نیست که من در نمایش عاشق می‌شوم بلکه در واقع نمایش یک دردی از جامعه را بازگو می‌نماید.

محمدعلی عمادی طراح پوستر نمایش هم ضمن تشکر از اصحاب رسانه اذعان داشت:

سعی کردم تا با گرفتن کلید واژه‌هایی از این نمایش آن را در طراحی پوستر استفاده کنم و شما امروز حاصل کارم را رونمایی خواهید کرد.

احمد رضا حیدری تهیه کننده نمایش یک متن عاشقانه که خود از بازیگران این هنر دیرپا در اصفهان می‌باشد خطاب به حاضرین اعلام داشت : هدف ما در این نمایش توجه به جامعه کارفرمایان و عدم توجه آنان به جامعه کارگری است و انتظار این است که جامعه کارفرمایان ، کارگران را از یاد نبرند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص هزینه‌های اختصاص یافته به این نمایش گفت :

بین دو تا ۳ میلیارد ریال برای این نمایشنامه هزینه کرده ام .

لازم به توضیح هست در این نمایش آقایان بیژن گنجعلی و احسان شهبازی و خانم‌ها مهدیس قابضی و شهرزاد بداغی به ایفای نقش می‌پردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا