اجتماعی

رفع اثر از پلاک ۲۶۰۰۰ خودرو و موتورسیکلت در سال جاری  

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از اواسط فروردین ماه امسال تاکنون از ۲۶ هزار خودرو و موتور، رفع اثر از پوشش پلاک انجام شده است.

به گزارش راه مردم به نقل از  تسنیم، سرهنگ علی‌اصغر شریفی؛ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی “شهر امن” در خصوص اعمال قانون و توقیف تخلفات پلاک اظهار کرد: در خصوص تخلفات پلاک در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۵۰۰ هزار دستگاه اعمال قانون شده و حدود ۳۸۰۰ دستگاه نیز توقیف شده و رانندگان این ۳۸۰۰ دستگاه به دلیل مخدوشی پلاک و تغییر در ارقام پلاک وسیله نقلیه به مراجع معرفی شدند.

وی گفت: در خصوص موتورسیکلت نیز بالغ بر ۲۰۰ هزار فقره اعمال قانون صورت گرفته و ۳۲ هزار توقیفی نیز صرفاً در مورد پلاک داشته‌ایم.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: رفع اثر از پوشش پلاک نیز از ۷ آذر ۱۴۰۲ شروع شد که تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ هزار مورد رفع اثر از پلاک خودروها و ۸۲ هزار مورد نیز برای موتورسیکلت‌ها انجام گرفته است.

وی گفت: رفع اثر از پلاک در سال ۱۴۰۳ از اواسط فروردین ماه شروع شده و تاکنون ۸۱۹۱ دستگاه خودرو رفع اثر شده و ۱۸۲۵۴ مورد نیز در خصوص موتورسیکلت‌ها رفع اثر صورت گرفته است.

شریفی تصریح کرد: رفع اثر عبارت از اینکه تمامی موانع و اجسامی مانند ماسک، زنجیر گل و لای، طلق و … که بر روی پلاک وجود دارد در همان محل برداشته و اعداد پلاک مشخص و واضح می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه دستکاری در ارقام پلاک وسیله نقلیه جرم تلقی می‌شود، افزود: وقتی کلمه جرم به‌کارگیری می‌شود پس به تبع آن مجازاتی نیز برای آن در قانون تعیین شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا