اجتماعی

قدیمی‌ترین و معتبرترین رویداد فناوری و فن آفرینی کشور در اصفهان برگزار می‌شود

امینی هرندی _اصفهان

جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی ، قدیمی‌ترین و معتبرترین رویداد‌ فناوری و فن آفرینی کشور است که تلاش می‌کند با حمایت و تشویق شرکت‌ها ، در راه حل مسائل و چالش‌های اساسی کشور گام بردارد.

دکتر قاسم مصلحی رئیس شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان در نشست با خبرنگاران از دیگر اهداف برگزاری هجدهمین جشنواره ملی فناوری شیخ بهایی گفت و اعلام داشت :

رونق بخشیدن به کسب و کارهای فناورانه و دانش بنیان ، زمینه سازی برای اثرگذاری اقتصاد دانش بنیان در توسعه پایدار و پیشرفت کشور ، جهت جهت دهی به فعالیت‌های فن آفرینانه برای حل چالش‌های اساسی کشور ، شناسایی و معرفی واحدهای فناور و موفق به سرمایه‌گذاران ، گسترش ارتباط مراکز علمی و پژوهشی ، مخترعان ،ایده پردازان و طراحان اقتصادی ، ترویج فرهنگ خلاقیت نوآوری فن آفرینی و کارآفرینی ، افزایش امید و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس به ویژه به صورت گروهی ، جذب سرمایه‌گذاران و بازرگانان جهت افزایش سهم محصولات کشور از دیگر اهداف این جشنواره می‌باشد .

وی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را در زمینه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دارای سابقه طولانی دانست و افزود :

هم اکنون ۷۵۰ شرکت فناور در شهرک مقیم هستند و دارای ۹۵۰۰ نفر شاغل می‌باشد که ۴۶۰ نفر آنها دارای مدرک دکترا و ۲۰۰ نفر فوق لیسانس‌اند .

دکتر مصلحی رفع نیازهای جامعه و صنعت را از اهداف برگزار کنندگان دانست و خاطرنشان ساخت :

از سال گذشته تا به امروز ۴۰ طرح در شهرک اجرا شده که ۲۰۰ میلیون تومان برای آنها تامین مالی شده و به دنبال مشارکت بالاتر مردم در طرح‌های تحقیقاتی هستیم تا در سال جهش تولید و با مشارکت مردم این امر محقق گردد .

رئیس هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی مخاطبین جشنواره را شرکت‌های فناور و دانش بنیان معرفی نمود و افزود :

علاوه بر آن شرکت‌های رشد یافته مستقر در پارک‌های علم و فناوری ، شرکت‌های نوپا و در حال رشد مستقر در مراکز رشد ، شرکت‌های صنعتی فن آور واحدهای تحقیق و توسعه ، سرمایه‌گذاران خصوصی و دولتی ، سرمایه‌گذاران خطرپذیر ، خیرین حامی کارآفرینی ، حامیان عرصه کارآفرینی و فناور کشور و شرکت‌های استارتاپ و فناور معرفی نمود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان بخش مسابقه هجدهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی را هم اعلام و در معرفی آن گفت :

بخش مسابقه‌ جشنواره دارای دو بخش طراحان کسب و کار و فن آفرینی و تجاری‌سازی فناوری هستند و با توجه به مخاطبین می‌توانند با عنایت به شرایط هر بخش در جشنواره شرکت کنند.

دکتر سعید آجلی دبیر هجدهمین جشنواره فن آوری شیخ بهایی درباره جوایز اعلان داشت :

جوایز امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است و در بخش جانبی که امسال دومین سال برگزاری آن است جایزه مدیریت شهری را داریم که با پشتوانه شهرداری اصفهان اهدا خواهد شد .

وی مجموعه جوایز را ۶ میلیارد ریال اعلام و تصریح نمود :

جایزه ویژه فناوری آب یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال است .

دکتر آجلی با اشاره به ثبت نام اولیه شرکت‌های فناور در این دوره یاد آوری نمود:

۴۸۱ شرکت امسال از ۲۶ استان در هجدهمین جشنواره ملی فناوری شیخ بهایی شرکت کردند و ۱۰۲ شرکت موفق به راهیابی به مرحله نیمه نهایی گردیدند؛ که ۳۹ طرح آن در مورد فناوری و ۶۳ طرح در زمینه کسب و کار است و در نهایت ۹ طرح در بخش کسب و کار ۷ طرح در بخش نوپا و در بخش رشد یافته هم ۹ طرح جایزه می‌گیرند؛ اما در مورد جایزه ویژه مدیریت شهری هم ۱۴ طرح و نزدیک به ۳۵ هزار میلیارد تومان هم گردش مالی شرکت‌های ما بوده است همچنین سال گذشته ۵۷ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم لازم به توضیح است هجدهمین جشنواره ملی فناورینی شیخ بهایی در روزهای بیست و ششم و بیست و هفتم اردیبهشت ماه امسال در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌گردد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا