نفت و انرژی

بهره‌برداری از ۵۴۰۰ متر خط انتقال آب چاه شهرک امیرکبیر شهرضا

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: ۵۴۰۰ متر خط انتقال آب چاه شهرک امیرکبیر شهرضا با هزینه‌ای افزون بر ۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

اصفهان _بهادری _ راه مردم آنلاین_ حسین اکبریان با بیان اینکه اجرای این عملیات، افزایش منابع تامین آب برای جمعیت حدود ۱۸۵ هزار نفری شهرستان شهرضا را دربرخواهد داشت، اعلام کرد: تداوم خدمت‌رسانی و دسترسی مردم به آب شرب سالم و پایدار، از وظایف اصلی این شرکت است که در راستای نیل به این هدف، خدمتگزاران این شرکت تمام تلاش خود را به کار خواهند بست.

وی با توجه به تعدد و پراکنده بودن منابع تامین آب در شهرضا، اختلاط منابع تامین و استفاده از ظرفیت مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی شهرک صنعتی امیرکبیر برای ایجاد فشار مناسب آب در محله خمینی‌آباد را هدف اصلی اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: در شرایط عادی، نیاز آبی شهرضا افزون بر ۴۰۰ لیتر برثانیه است که این میزان در ایام‌ پیک‌مصرف تابستان به حدود ۵۲۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد و در چنین شرایطی استفاده از همه منابع تامین دارای استاندارد کیفی در دستور کار شرکت قرار می‌گیرد و اجرای این پروژه کمک شایانی به توزیع عادلانه آب در فصل تابستان خواهد کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: این پروژه اوایل سال ۱۴۰۲ کلید خورد و در اجرای این خط انتقال از لوله پلی‌اتیلن به قطر ۲۰۰ میلی‌متر استفاده شده است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان افزود: برای اجرای این پروژه، لوله‌گذاری از زیر سه رودخانه فصلی و عبور از میدان ورودی شهر منظریه به موازات کمربندی شهرضا به شیراز صورت گرفته و همچنین در طول مسیر لوله‌گذاری، موانع بسیاری از قبیل عبور از چند خط اصلی آب، گاز و مخابرات وجود داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا