اجتماعی

مدیر واحد طراحی و مهندسی شرکت پترو پالایش سهروردی صفاهان:

اصفهان _بهادری _ راه مردم آنلاین _بر اساس ترسیم اهداف مدیریت ارشد هلدینگ پتروپالایش اصفهان مبنی بر جلوگیری از خام فروشی، تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و افزایش ضریب پیچیدگی، طرح مجموعه واحدهای پتروشیمی از سال گذشته در این شرکت آغاز شد.

مهندس قلی زاده با بیان اینکه طرح مطالعات این واحد ها تحت عنوان مطالعات امکان سنجی، مطالعات بازار و به دنبال آن تهیه BFD (Block flow Diagram ) بصورت کامل انجام شده است گفت: انتخاب لایسنسورها، جانمایی واحدها، طرح نحوه ذخیره سازی و بارگیری و محاسبات مربوط به ظرفیت واحد ها نیز نهایی و حدود ۹۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی اضافه کرد: با انجام جلسه Kick off meeting با لایسنسورهای واحد های MTBE و HDS، طراحی پایه این بخش آغاز گردید و پیش بینی می گردد مطابق برنامه زمانبندی تا ۳ ماه آینده این طراحی تکمیل و وارد فاز طراحی تفصیلی گردد.

مدیر واحد طراحی و مهندسی پترو پالایش سهروردی افزود: فرایند تولید و تأمین خوراک LPG برای واحدهای پتروشیمی به میزان حدود ۶۰ تن بر ساعت از پالایشگاه اصفهان و مابقی به میزان ۹۰ تن بر ساعت از واحد RFCC شرکت سهروردی تامین می شود که در مجموع ۱۵۰ تن بر ساعت LPG به عنوان خوراک واحد های پتروشیمی در نظر گرفته شده است.

مهندس قلی زاده یکی از ویژگی های این طرح را انجام عملیات های موازی با هدف تسریع در ساخت این واحد ها عنوان کرد و افزود: از آنجائیکه در پروژه واحد های پتروشیمی و پالایشگاهی پتروپالایش سهروردی، پیمانکار طراحی تفصیلی نیز مشغول به کار شده است، به محض تکمیل مدارک پایه هربخش از زنجیره ارزش، بصورت موازی، عملیات طراحی تفصیلی آن بخش آغاز می گردد.

وی همچنین از امکان آغاز عملیات خرید مخازن در تابستان امسال خبر داد و گفت: از نیمه دوم سال جاری نیز روند مهندسی بسته های خرید LLI ( خریدهای دیر تحویل پروژه) آغاز می گردد. وی افزود: C4 Isomerization، Mixed Dehydrogenation، Oxide(HPPO) Propylene ، Alkylation، Polypropylene ، HDS، MTBE، Methanol و PPE از واحدهای مجتمع پتروشیمی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان است که جزء پیشرفته ترین واحدهای کشور محسوب می شود و محصولات با ارزشی همچون PPE (پلی اُل پلی اتر)، PO (پروپیلن اکساید) و PP (پلی پروپیلن) با کیفیت عالی و مطابق با استانداردهای جهانی تولید خواهد کرد.

گفتنی است این مجموعه پتروپالایشگاهی مدرن قرار است طبق برنامه زمانبندی و اهداف کلان هلدینگ پتروپالایش اصفهان در سال ۱۴۰۵ با هزینه ۳٫۲ میلیارد یورویی به بهره برداری برسد.

پیش بینی می شود بازگشت سرمایه این شرکت بعد از بهره برداری، کمتر از ۲۴ ماه خواهد بود و پس از اتمام این پروژه ها در شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان، سود هلدینگ پتروپالایش اصفهان با نرخ های فعلی از ۳۰ همت به ۱۲۵ همت افزایش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا