حوادث

طرح جناغی پلیس راهور هوشمند می‌شود

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از نصب دوربین ثبت تخلفات رانندگی در ورودی و خروجی بزرگراه‌های پایتخت خبر داد و گفت که با نصب این دوربین‌ها طرح جناغی به شکل هوشمند و بدون حضور ماموران اجرا خواهد شد.

سرهنگ اسماعیل احسان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اجرای طرح جناغی در معابر پایتخت گفت:‌ چندین سال است که طرح جناغی در خروجی بزرگراه‌های کشور در حال اجراست و در واقع پلیس راهور با اجرای این طرح مانع از ایجاد ترافیک در خروجی بزرگراه‌ها شده تا برخی از رانندگان به خیال خودشان زرنگی نکرده و از لاین‌های دیگر وارد خروجی شوند.

وی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر با استقرار ماموران اجرا می‌شود، گفت:‌ تیم‌های مستقر در طرح جناغی‌ها یا همان انضباط بخشی در محل ورودی و خروجی بزرگراه‌ها از چند روز دیگر جمع خواهند شد و این طرح به صورت هوشمند اجرا و متخلفین اعمال قانون خواهند شد.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ  با بیان اینکه هم اکنون تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ به راننده متخلف در خصوص رعایت قوانین و مقررات و رعایت حق تقدم عبور و گردش‌های غلط تذکر می‌دهند، گفت:‌ با نصب دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف رانندگی در ورود و خروجی بزرگراه‌ها، متخلفین در همان لحظه با نصب دوربین‌های جدید در معابر به صورت هوشمند اعمال قانون شده و پیامک نیز برایشان ارسال خواهد شد.

احسان‌پور ادامه داد: حتما در معابر نباید پلیس حضور داشته باشد تا رانندگان بخواهند قوانین و مقررات را رعایت کنند. بلکه شهروندان خودشان باید به قوانین و مقررات توجه داشته باشند. اتفاقا پلیس راهور با اجرای طرح‌های هوشمند به دنبال این است که حضور ماموران در سطح معابر را به حداقل برساند و تا حد ممکن از ابزار و تجهیزات هوشمند برای نظارت و همچنین برخورد با تخلفات رانندگی استفاده کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا