سیاسی

استاندار تهران مطرح کرد

درخواست از ائمه جمعه برای آسیب‌شناسی انتخابات اخیر

استاندار تهران بر ضرورت تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم برای انتخاب رئیس‌جمهور اصلح توسط مردم تاکید کرد و گفت: باهدف اصلاح روش‌ها و عملکردها، برگزاری انتخابات اخیر توسط ائمه جمعه آسیب شناسی شود.

به گزارش راه مردم به نقل از ایسنا، علیرضا فخاری در نشست صمیمانه که با حضور ائمه جمعه و فرمانداران استان تهران برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت سالروز ازدواج کوثر حضرت رسول الله و امیرالمومنین (ع) اظهار کرد: امیدوار هستیم که به یمن این روز مبارک و با اراده و فضل الهی، جامعه ایران اسلامی بیش از پیش به سمت وحدت، یگانگی و تحقق اهداف جمهوری اسلامی پیش برود.

وی با اشاره به «شرایط خاصی که در مسیر شهادت رئیس دولت خدمتگزار پیش آمده است»، گفت: در این امر ناگوار و غیر منتظره، جامعه و کشور برای ادامه مسیر نیازمند وحدت در عمل و نظر است.

وی مهم‌ترین محور پیش روی کشور را برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دانست و افزود: برای این امر مهم که جز نیازمندی‌های حیاتی کشور می‌باشد، نیاز است که به یک وحدت رویه برسیم.

 

استاندار تهران «رفع دغدغه مهم مقام معظم رهبری در خصوص انتخاب فرد اصلح، برگزاری انتخاباتی سالم و امن با مشارکت حداکثری مردم» را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: باید زمینه‌های همگرایی از طریق ظرفیت‌های موجود فراهم شود تا به نتایج مناسبی دست پیدا کنیم.

 

وی با بیان این‌که «شهید رئیسی تمام تلاشش را برای عزت آفرینی نظام به کار گرفته بود»، گفت: ضروری است که دستاوردهای دولت سیزدهم در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، دیپلماسی، آموزشی، درمانی و غیره توسط ائمه جمعه، فرمانداران و نهادهای فرهنگی تبیین شود و در این راستا فرمانداران مکلف هستند که سیاهه‌ای از این اقدامات و دستاوردها را تهیه و به ائمه جمعه ارائه کنند.

 

وی با اشاره به این‌که «طی مدت کوتاهی دو نوبت انتخابات برگزار کردیم و هنوز آثار وضعی آن هویدا است که به انتخابات سوم رسیده‌ایم»، گفت: از ائمه جمعه می‌خواهم برای اصلاح روش و عملکردها کمک کنند و وضعیت انتخابات اخیر را مورد آسیب شناسی دقیق قرار دهند.

 

فخاری در ادامه حفظ حرکت و پویایی دولت را بسیار مهم اعلام و اظهار کرد: باید به سمتی برویم که تحرکات دولت برای مردم تشریح شود تا به همین واسطه کسی را انتخاب کنند که این ویژگی‌ها را داشته باشد.

 

وی با اشاره به اتخاذ روحیه انقلابی، داشتن تحرک و پویایی در روزهای باقی مانده از دولت، توسط مسؤولان، بر تشکیل جلسات و تجمعات مردمی تاکید کرد و افزود: ائمه جمعه از این موضوع غافل نشوند و فرمانداران نیز تداوم پاسخگویی و انجام اقدامات فوری و فوتی را به عنوان کار مضاعف در دستور کار قرار دهند.

 

وی تداوم در برپایی میز خدمت نماز جمعه را بسیار مهم دانست و گفت: مسؤولان از برپایی میز خدمت‌های تصنعی و سمبلیک بپرهیزند.

استاندار تهران هم‌چنین به تشکیل قرارگاه عملیاتی جدید حول محور عید غدیر اشاره کرد و افزود: فرمانداران از دستگاه‌های متکفل کار فرهنگی و آگاه‌سازی مثل سازمان تبلیغات و ارشاد بخواهند حول محور انتخابات کارهای عملی انجام دهند و ائمه جمعه نیز از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی نقش ائمه جمعه را در گره گشایی‌های صورت گرفته حول سرکشی‌های انجام شده در دوشنبه‌های صنعتی استان را بسیار خطیر دانست و گفت: امید آفرینی در این حوزه باید تداوم داشته باشد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا