حوادث

یک مسئول اعلام کردمتولی بررسی ریزگردها سازمان حفاظت محیط زیست است

ایسنا/کرمان رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ریزگردها یکی از مواردی است که در مبحث آلودگی هوا مطرح می‌شود و متولی آن سازمان حفاظت محیط زیست است.

 

دکتر جعفر جندقی در حاشیه سفر به رفسنجان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ریزگردها یکی از مواردی است که در مبحث آلودگی هوا مطرح می‌شود و متولی آن سازمان حفاظت محیط زیست است. در قانون آلودگی هوا چهار وظیفه برای وزارت بهداشت در نظر گرفته شده که یکی از این وظایف، تخمین میزان مرگ‌ومیرهای ناشی از آلودگی هوا و خسارت‌های اقتصادی آن است.

 

وی ادامه داد: این دو موضوع به تفکیک ۳۳ شهر در کشور انجام شده و کتاب آن نیز چاپ شده و در اختیار سیاست‌گذار قرار داده شده است.

 

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: هر سال این بررسی را انجام می‌دهیم و بررسی ما نشان می‌دهد که این میزان هر سال رشد داشته است. البته بسته به تغییرات آب‌وهواست و ان‌شاءالله برای سال ۱۴۰۲ نیز این تحقیق انجام خواهد شد و در اختیار سیاست‌گذار قرار داده می‌شود.

 

جندقی در بخش دیگری از سخنان خود درباره سلامت محیط کار در کشور گفت: حوادث شغلی مربوط به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است، آنچه مربوط به حیطه ماست بیماری‌های شغلی است که با توجه به اثراتی که می‌گذارند بسیار طولانی‌مدت هستند و بیشتر در آینده اتفاق می‌افتند که نیاز به نظام جامع آماری است که در حال پیگیری هستیم تا با هماهنگی سازمان تأمین اجتماعی آمار جامعی داشته باشیم.

 

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اضافه کرد: در حال حاضر بیش‌از ۳۰۰۰ بازرس بهداشت حرفه‌ای در تشکیلات بهداشت حرفه‌ای در کشور داریم که بسته به بُعد صنایع افراد زیادی مرتب مشغول ارائه خدمت هستند و بازرسی‌های بسیار زیادی صورت می‌گیرد و پوشش بازرسی ما تقریباً ۱۰۰ درصد است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا