اخبار یکبین الملل

هشدار غربی‌ها به رژیم صهیونیستی؛اسرائیل قدرت حزب الله را دست کم نگیرد  

رسانه‌های غربی به سران رژیم صهیونیست نسبت به آغاز درگیری در مرز لبنان هشدار می‌دهند زیرا حزب الله را بسیار قوی‌تر و آماده‌تر از حماسی می‌دانند که غزه را به باتلاقی برای اسرائیل تبدیل کرده است.

به گزارش راه مردم به نقل از ایرنا، با تشدید دامنه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه و دردناک شدن ضربات حزب الله به این رژیم، زمزمه‌هایی در مورد تصمیم کابینه نتانیاهو برای آغاز حمله گسترده به لبنان شنیده می‌شود.

روزنامه «گاردین» نوشت، واشنگتن همزمان با بازدید مقام‌های اسرائیلی از مناطق هم مرز با لبنان و مطرح شدن برخی گمانه زنی‌ها در مورد وقوع عملیات نظامی گسترده، به اسرائیل درباره جنگ با حزب الله هشدار داد.

طبق گزارش این روزنامه بریتانیایی، دولت بایدن به اسرائیل هشدار داده است که گسترش درگیری علیه گروه حزب‌الله لبنان ممکن است با خطر مداخله ایران همراه شود.

تارنمای «آکسیوس» هم به نقل از دو مقام ارشد آمریکایی که نامشان فاش نشد، عنوان داشت که دولت آمریکا به اسرائیل گفته است اعتقاد ندارد جنگ محدود در لبنان یا وقوع یک جنگ منطقه‌ای کوچک، در شرایط کنونی گزینه واقع بینانه ای باشد زیرا ممکن است نه تنها پایان دادن به آن دشوار باشد بلکه احتمال دارد از کنترل خارج شود.

گاردین آورده است: تنش‌ها در منطقه در خلال هفته گذشته به شکل قابل توجهی افزایش یافت زیرا تعدادی از مقام‌های ارشد اسرائیلی به شمال و مرز با لبنان رفتند تا بررسی هایی را در مورد آمادگی برای جنگ با حزب الله انجام دهند. وقوع آتش سوزی گسترده در منطقه که شلیک های حزب الله موجب آن شد، بهانه این اقدام بیان شده است. رئیس ارتش اسرائیل مدعی شد که آماده سازی کامل شده و تصمیم برای شروع یک حمله، شاید قریب الوقوع باشد. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل هم احتمال انجام یک حمله شدید را مطرح کرد.

مقام های صهیونیست که در هشت ماه جنگ در غزه همیشه شعار نابودی کامل حماس را سر می‌دادند، تاکنون نتوانسته اند به هیچ یک از اهداف خود برسند و تنها به کشتار مردم بی دفاع و ویرانی غزه دامن زدند. جالب اینجاست که صهیونیست‌ها اکنون همین شعار را در مورد «نابودی حزب‌الله» تکرار می‌کنند. «ایتامار بن گویر» وزیر افراطی کابینه اسرائیل در بازدیدش از شهر متروکه کریات شمونا در مرز با لبنان همین خواسته را بیان کرد.

گاردین نوشت، نکته بارز در میان همه گمانه زنی‌ها این است که وضعیت در جبهه شمالی اسرائیل به سرعت به مشکل غزه اضافه می‌شود، حال آنکه غزه اکنون به باتلاقی برای نیروهای نظامی اسرائیل تبدیل شده است. رهبران اسرائیل درحالی باهدف تسلط استراتژیک بر غزه وارد جنگ شدند که طولانی شدن درگیری و ادامه شکست ارتش اسرائیل در برابر حماس واقعیات متفاوتی را به آن‌ها تحمیل کرده است.

طبق بررسی ها، ده‌ها هزار اسرائیلی مجبور به تخلیه مناطق نزدیک به مرز با لبنان شدند و شمال را ترک کرده‌اند. گفته می‌شود حدود ۴۰ درصد از این افراد در مورد آینده این منطقه که اقتصاد آن ضربه سختی دیده و حتی بازگشت دوباره خود تردید جدی دارند.

پاسخ محکم حزب الله به تهدیدها

تهدیدهای اسرائیل در حالی بیان می‌شوند که حزب الله از مواضع خود پا پس نکشیده است و در طول یک هفته گذشته ضربات سختی را به رژیم صهونیستی وارد کرده است. تارنمای «Cradle» نوشت، در حالی که اسرائیل برای اجرای سناریوهای افراطی آماده می‌شود، حزب الله بر تحرکاتش افزوده است. در همین دوره حزب الله از موشک هدایت شونده مجهز جدید خود رونمایی کرد. این موشک‌ که به دوربین مجهز است و فیلمی را ضبط کرده که برخورد موفق آن به یک سکوی گنبد آهنین را به نمایش می گذارد.

طبق این گزارش، حزب الله در روزهای اخیر، همزمان با ادامه بمباران شدید جنوب لبنان و افزایش تهدیدات اسرائیل مبنی بر جنگ گسترده علیه این کشور، شدت و دامنه عملیات خود علیه سایت های نظامی اسرائیل را افزایش داده است. حملات حزب الله حتی رژیم اسرائیل را مجبور کرد تعداد کشته و زخمی هایش را هم اعلام کند. «یوآو زیتون» روزنامه نگار اسرائیلی در تارنمای «وای نت» نوشت که این حملات با دقت عالی انجام می‌شود و به دلیل ارتفاع کم پهپادها، تلاش‌ها برای تشخیص ناکام بودند.

وی افزود که حمله هواپیمای بدون سرنشین ثابت کرد که حزب‌الله تا چه اندازه در هشت ماه گذشته به تحقیق و توسعه سلاح‌های خود پرداخته است. هدف این است که حزب الله برای یک رویارویی گسترده با اسرائیل آماده‌تر، دقیق‌تر و مرگبارتر عمل کند.

طبق گزارش تارنمای فوق، اوایل هفته، روزنامه لبنانی الاخبار عنوان داشت که انگلیس به لبنان هشدار داده است اسرائیل در حال برنامه ریزی برای حمله به این کشور در اواسط ژوئن است. لندن از بیروت خواست تدارکات لازم را برای جنگ فراهم کند.

همه این تحولات از تلاش‌ها برای جلوگیری از دست زدن به این خطا از سوی رژیم صهیونیستی و آغاز درگیری در یک جبهه دیگر حکایت دارند. «نیوزویک» نوشت مقامات ایرانی به اسرائیل درباره طرح‌های احتمالی برای انجام یک حمله بزرگ علیه جنبش حزب‌الله لبنان هشدار دادند.

این نشریه آمریکایی به نقل از مقام‌های ایرانی افزود اگرچه نتانیاهو ممکن است به دنبال تشدید بحران و گسترش جغرافیای جنگ برای تداوم حضور خود در قدرت باشد، حاکمان رژیم صهیونیستی و حامیان آن به طور کامل آگاه هستند که پیش از این در برابر حماس شکست خورده اند. آنها بدون شک با شکست سهمگین تری در برابر حزب الله روبرو خواهند شد زیرا این گروه در مقایسه با حماس از قدرت نظامی بسیار بالاتری برخوردار است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا