سیاسی

خلاصه اخبار مجلس، ۲۲ خرداد؛ بررسی اجرای قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی

مشروح مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (سه شنبه)بیست و دوم خرداد ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

به گزارش راه مردم به نقل از ایسنا، جلسه علنی امروز  مجلس به ریاست حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد و بررسی گزارش وزیر جهاد کشاورزی در مورد نحوه اجرای قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

پیش از آغاز جسله علنی، بر اساس تصمیم نمایندگان در نشست غیر علنی نیز مقرر شد که با توجه به تعطیلی روز دوشنبه ۲۸ خردادماه به مناسبت عید قربان، جلسات مجلس شورای اسلامی هفته آینده در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۹ و ۳۰ خردادماه) تشکیل شود.

در ادامه جلسه علنی امروز، وزیر جهاد کشاورزی که برای ارایه گزارش از نحوه اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی به نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، بیان کرد: بنده می‌دانم که دغدغه نمایندگان در مجلس دوازدهم کمتر از بنده در حوزه کشاورزی نیست، انتظار بنده این است که مانند قبل من را همراهی کنید تا بتوانیم موفق شویم.

محمدعلی نیکبخت با اشاره به دستاوردهای عملکرد خود در ۱۱ ماه گذشته بیان کرد: با استفاده از راهبردهایی که پیش گرفته شد نرخ رشد ارزش افزوده در بخش‌های کشاورزی در سه الی چهار سال قبلی منفی بوده است اما در نهایت در این ۱۱ ماه روند رو به بهبود را داشته است. در سال جاری تاکنون خرید گندم از ۴ میلیون تن گذشته است و نسبت به سنوات قبل روند افزایشی داشته است.

پس از صحبت های وزیر، تعدادی از نمایندگان بر لزوم توجه به وضعیت برنج‌کاران و جلوگیری از واردات مازاد برنج تاکید کرده و خواستار قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان شدند.

رحمت‌الله نوروزی در تذکری شفاهی در همین ارتباط گفت: استان گلستان ۱۶ محصول اساسی کشور را تولید می‌کند و امروز کشاورزان استان نیازمند نگاه حمایتی از سوی وزیر کشاورزی هستند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا