اقتصادیبانک و بیمه

رئیس کل بانک مرکزی:

نرخ رشد اقتصادی ایران از کشورهای منطقه بالاتر است  

رئیس کل بانک مرکزی گفت: نرخ رشد اقتصادی ایران بر اساس آمار اعلامی بانک جهانی، از بسیاری از کشور از جمله همه کشورهای همسایه و منطقه بالاتر است.

به گزارش راه مردم به نقل از ایرنا، محمدرضا فرزین در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نرخ رشد خوبی با توجه به نرخ رشد کشور در سال‌های اخیر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به نرخ رشد سایر کشورها نرخ رشد کشورمان در سال ۱۴۰۲ خوب بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: گزارش کامل نرخ رشد در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی در دسترس قرار گرفته است.

فرزین گفت: با توجه به متوسط نرخ رشد کشور در سال‌های گذشته و به ویژه سایر کشورها در سال ۲۰۲۳ و بر اساس گزارش اخیری که بانک جهانی اعلام کرده بالاترین نرخ رشد متعلق به ایران با ۵ درصد بوده است.

وی ادامه داد: همه کشورهای همسایه و کشورهای منطقه نرخ رشد پایین‌تری از ایران داشتند و با توجه به روند سال‌های گذشته نرخ رشد ۵ درصد یک نرخ رشد شتابان و قابل قبولی است که امیدواریم همچنان این نرخ رشد در سال جاری هم ادامه داشته باشد.

 

رئیس کل بانک مرکزی به نرخ رشد تشکیل سرمایه در کشور اشاره کرد و گفت: نرخ رشد تشکیل سرمایه همچنان نرخ رشد بسیار خوبی است. پارسال نرخ رشد تشکیل سرمایه معادل ۶.۷ درصد بود که امسال افزایش پیدا کرده و به ۷.۲ درصد رسیده است.

فرزین بیان کرد: نکته بسیار قابل توجه نرخ بسیار خوب رشد تشکیل سرمایه در فصل چهارم است که برابر۱۴.۲ درصد بود.

رمز ریال را در کشور اجرایی می‌کنیم

وی گفت: رمز ریال را در کشور اجرایی می‌کنیم که این پول نقد به صورت الکترونیکی است و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد تا نیازهای خرد جامعه را تأمین می‌کند. این طرح منافع بلندمدت دارد.

رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: مورد رمزارزها اقدامات خوبی انجام شده و مقررات به‌زودی ابلاغ می‌شود، سندی از سوی بانک مرکزی تهیه شده است که به‌زودی اطلاع رسانی می‌شود

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا