اجتماعی

درخواست از دولت چهاردهم برای احیای جایگاه زن مبتنی بر اسلام

یک استاد دانشگاه از دولت چهاردهم خواست تا تمام هم و غم خود را بر احیای جایگاه زن، مبتنی بر جایگاهی که اسلام تعریف کرده،‌ قرار دهد.

مریم معین‌الاسلام در گفت‌‍وگو با ایسنا، انتظارات خود از دولت چهاردهم در زمینه حقوق زنان را تشریح و اظهار کرد: از دولت چهاردهم نظام جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود که تمام هم و غم خود را بر احیای جایگاه زن، مبتنی بر جایگاهی که اسلام تعریف کرده،‌ قرار دهد.

وی با بیان اینکه دولت چهاردهم باید بتواند دوباره زنان و خانواده را به جایگاه واقعی خود برگرداند، گفت: در روایات آمده است که در دوره آخرالزمان،‌ زنان و خانواده از جایگاه واقعی خود خارج شده و به سمت جاهلیت می‌روند؛ در حال حاضر بسیاری از آسیب‌هایی که در حوزه زنان و خانواده مشاهده می‌کنیم به دلیل همین خاطر است.

این فعال حقوق زنان گفت: خداوند زن را به عنوان یک انسان خلق کرده و جایگاه ویژه‌ای برای آن قائل شده که آن جایگاه، «تربیت» و «انسان‌سازی» است؛ همان تعبیری که امام خمینی (ره) نیز فرمودند که زنان مربی انسان‌ها هستند و مهمترین جایگاه زن را جایگاه انسان‌سازی او تعریف کردند؛ جایگاهی که زن با یک دست خود گهواره و با دست دیگر جهان را تکان می‌دهد.

 

وی یکی از مطالبات جدی از دولت چهاردهم را در رابطه با زنان، احیای الگوی سومی که مقام معظم رهبری فرمودند، عنوان کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا