آموزش و پرورش

رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی مطرح کرد

توجه به نیروی انسانیِ حوزه سلامت، درخواست سازمان نظام پزشکی از دولت چهاردهم

رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اولویت‌های نظام سلامت در دولت آتی، بر لزوم توجه به منابع انسانی تاکید کرد و گفت: طی سال‌های گذشته شرایط به نحوی بوده که منابع غیرانسانی در حوزه سلامت در کانون توجه بوده و به آن پرداخته شده اما به منابع نیروی انسانی پرداخته نشده است.

به گزارش راه مردم به نقل از ایسنا، دکتر محمد رئیس‌زاده در نشست خبری «اولویت‌های نظام سلامت در برنامه‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری» که صبح یکشنبه، ۳ تیر ماه در سازمان نظام پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: یک شور سیاسی در کشور جاری است و مردم در انتخابات حضور خواهند یافت. تلاش نظام پزشکی این است که مسائل حوزه سلامت در ذیل انتخابات به یک گفتمان غالب تبدیل شود.

وی ادامه داد: مسائل حوزه سلامت در کانون توجه دولت آتی قرار گیرد. منابع انسانی و غیرانسانی در کانون توجه دولت آتی قرار گیرد؛ چرا که طی این سال‌ها منابع انسانی و غیرانسانی تحت تاثیر مسائلی قرار گرفته است. شرایط به نحوی است که منابع غیرانسانی در کانون توجه بوده و به آن پرداخته شده اما منابع نیروی انسانی مورد توجه نیست.

 

رییس‌زاده گفت: توجه به منابع انسانی خواسته سازمان نظام پزشکی است و چالش‌های نظام سلامت حل شود. در حال حاضر توازنی میان نیروی انسانی و غیرانسانی وجود ندارد.

رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: به عنوان مثال رشته جراحی کودکان در آزمون دستیاری طی سه دوره اخیر آزمون دستیاری، پذیرفته‌شدگان صفر است. این میزان در طب بیهوشی و اورژانس به ترتیب کمتر از ۷ و ۵ درصد است.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد افتتاح شد و این درحالیست که تخصیص چنین مبالغی برای نیروی انسانی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. افزایش حقوق دستیاران رشته‌هایی مانند بیهوشی، طب اورژانس در کانون توجه قرار گیرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا