سیاسی

پورمحمدی: مشکل FATF را حل خواهم کرد

یک نامزد چهاردهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به سلامت فکری و اقتصادی و سیاسی و خدمات رسانی در کشور می‌اندیشیم، باید جامعه اطلاع رسانی و خبرنگاری را تشویق و ترغیب کنیم و حقوقشان را محترم بدانیم.

به گزارش راه مردم به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در نشست خبری که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، گفت: برنامه «دولت قرار» نظم و انضباط و جدیت در برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: این سرمایه بسیار ارزشمند برای کشور و ملت است. جامعه ایران بسیار با نشاط و با انگیزه و با روحیه است. نقش قابل توجهی از این رویه متوجه تلاش‌های رسانه‌هاست.

پورمحمدی ادامه داد: در «دولت قرار» به رسانه‌ها توجه ویژه خواهم داشت. بخش اصلی موفقیت دولت را در گرو تلاش و همکاری رسانه‌ها برای ایجاد محیط آگاهی و مناسب و با نشاط و با انگیزه برای رشد و توسعه کشور می‌دانم. اطلاع رسانی خوب به مردم و مسئولین حرکتی دو طرفه و کارساز است که در دستور کار قرار می‌دهم.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دنیای امروز دنیای شفافیت و سرعت است. اگر به سلامت فکری ، اقتصادی ، سیاسی و خدمات رسانی در کشور می‌اندیشیم، باید جامعه اطلاع رسانی و خبرنگاری را تشویق و ترغیب کنیم و حقوقشان را محترم بدانیم. البته عکس‌العمل‌های تند و خشن نباید به این جامعه نشان داد. نباید اجازه دهیم نشاط خبرنگاران با تندی مسئولان گرفته شود باید اجازه دهیم زبان و احساس مردم باشند و مسئولان موظف به پاسخگویی هستند.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده که نکات مثبت و ارزش افزوده فعالیت خبرنگاران بسیار بیشتر از حاشیه آن است و ما تلاش داریم این وجه از رسانه‌ها را تقویت کنیم. نقد موجب زنده نگه داشتن جامعه و اصلاح مسیرها و از بین بردن سوء استفاده‌ها و حاشیه‌ها و نخوت مسوولان می شود.

 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به لایحه عفاف و حجاب گفت: این لایحه هنوز نهایی نشده و طراحان این لایحه اختلاف دارند.  کارشناسان به پیامدهای اجرایی آن باید توجه کنند تا در نهایت تصویب شود.

وی ادامه داد: شهید رئیسی سبک صمیمانه و دوستانه ای در مدیریت اجرایی کشور از خود به جا گذاشت که بنده نیز همان سبک را ادامه خواهم داد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: حق ملت ایران در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی به خصوص برجام را با قدرت و قوت خواهیم گرفت و البته در تعامل با سایر کشورها.

پورمحمدی در واکنش به این پرسش که آیا به نفع پزشکیان کناره‌گیری خواهید کرد، گفت: از سوال شما متعجبم در حالی که گفتمان بنده گفتمان انقلاب اسلامی بدون حاشیه‌هایی که به آن اضافه شده، است. بازگشت مشخص به مواضع نظام، انقلاب و رهبری باید رقم بخورد. بنده این مواضع را دنبال خواهم کرد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: برای رئیس جمهور شدن سبدی نگذاشته بودم و اگر این حادثه تلخ(شهادت رئیس جمهور و همراهانش) اتفاق نمی‌افتاد، هرگز پا در این عرصه نمی‌گذاشتم، اما رقبا با ساختارسازی و شبکه سازی در سراسر کشور برای این حوزه برنامه‌ریزی داشتند. خودم را تا این مرحله از رقابت‌های انتخاباتی موفق می‌دانم؛ چرا که پیام‌های روشنی را از جامعه دریافت می‌کنم. وی اضافه کرد: زمان کم داریم، مطمئنم اگر زمان به قدر کافی در اختیار داشته باشیم  فضای سیاسی کشور تغییر خواهد کرد. یک بخشی از دلیل آن این است که بخشی از جامعه همچنان به صورت یخ زده است و تلاش بنده شکستن یخ این بخش از جامعه و حضور آنان برای مشارکت در انتخابات است. این فضای سرد باید شکسته شود. مردم از امیدشان کاسته شده و دلسرد شده‌اند، ما باید این فضا را به سمت امیدواری و نشان تغییر دهیم.

پورمحمدی علت برخوردهای بد با خودش را اینگونه توصیف کرد که رقبا احساس می‌کنند که بنده قدرت جابجایی سیاسی کشور را دارم به خاطر همین علیه بنده سخن میگویند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: سهم دولت در سیاست گذاری و تصمیم گیری به شرطی که دولتمردان برنامه جدی و روشن داشته باشد، بالاست. فیلترینگ مطلوب هیچکس نیست، بنده باید آن را تعدیل یا از بین ببرم. این مسئله موجب رفتن پول زیادی از جیب مردم شده و موجب مسئله امنیتی شده است و سرعت اینترنت را به شدت کاهش داده، برای همه این موارد باید برنامه‌ریزی کرد تا اصلاح شود.

 

وی افزود: شبکه ملی اطلاعات و شبکه فیبر نوری توسعه خوبی یافته که باید ادامه یابد. برای پیام رسان‌ها هم برنامه دارم که به موقع آن را اعلام می‌کنم.

پورمحمدی ادامه داد: دوستانی که کار« پارلمان تاریسمی» را در مجلس یاد گرفتند بهتر است در مجلس بمانند مشکلات کشور را از همانجا حل کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: چارچوب فکری بنده امام و رهبری ، شهید رجایی و شهید بهشتی است. در همه دولت‌ها مسئولیت داشته ام، اما با حفظ دیدگاه‌هایم در آن مسئولیت و مقام وظیفه‌ام را انجام دادم. در دولت رهبری مدیر ضد جاسوسی دولت میرحسین موسوی بودم. در دولت هاشمی نیز پست بالاتری در حوزه اطلاعاتی گرفتم. در دولت آقای خاتمی نیز به دلیل زاویه گفتمانی کنار گذاشته شدم. در دولت احمدی نژاد نیز به اصرار ایشان وزیر کشور شدم. ایشان در بلوک انقلاب بود، اما ایشان نتوانست با بنده ادامه کار بدهد. در دولت آقای روحانی از طرف قوه قضاییه کاندیدا شدم، نه آقای روحانی.

وی در ادامه گفت: در دولت‌ها و قوه قضاییه به عنوان مسئول اجرایی دعوت به فعالیت شدم. در همه دوره‌های مسئولیتیم «بهترین» اتفاق افتاد. حتی اگر مرده شور هم شوم، بهترین مرده شور می‌شوم. اگر بدانم برای مردم مفید هستند حتماً وارد می‌شوم و با قدرت و کیفیت خوب کارم را انجام می‌دهم.

وی ادامه داد: اسرائیل را رژیم غاصبی می‌دانم همچنین رژیم آمریکا را دولت مستکبری می‌دانم. البته موضع بنده با آمریکا این نیست که همیشه به صورت تخاصم با او رفتار کنیم. با تغییر رفتار این کشور قاعدتاً به مذاکره و رابطه با این کشور فکر می کنم. معیارم در تعامل با آمریکا احترام متقابل و رعایت حقوق ملت ایران است.

وی ادامه داد: اولویت سیاست خارجی کشورهای جهان اسلام و کشورهای پیرامونی و همسایگانمان هستند. اگر سیاست‌هایمان را در منطقه همگراتر کنیم در سیاست و اقتصاد جهانی موثرتر خواهیم شد و بنده این خط را ادامه خواهم داد. اجازه نخواهم داد کسی به سفارت و جاهای دیگر حمله کند. فریب تفرقه افکنی‌های دشمنان و رقبا را هم نخواهیم خورد.

 

وی‌گفت: بنده مشکل FATF را حل خواهم کرد تا مشکلات آن با کشورهای روسیه و چین و سایر کشورها حل شود. باید جسارت تصمیم گیری داشت. دستورالعمل‌های FATFرا عمل کردیم اما در باشگاه اف ای تی اف حضور نداریم. بنده این مسئله را حتماً حل خواهم کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا