اقتصادی

بررسی راه‌های توسعه ارتباطات پستی ایران و امارات متحده عربی  

نشست مجازی بررسی راهکارهای توسعه همکاری پست ایران و امارات عربی متحده به ویژه امانات پستی، با حضور مدیرعامل پست امارات و معاون فنی و بازرگانی برگزار شد.

به گزارش راه مردم به نقل از ایسنا، در این نشست مهدی مقصودی-مدیرکل دفترارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست، هیثم اهلی- مدیرکل پست بین‌الملل، ایوب الاهلی- مدیر کل بازاریابی و اشرف الحلاثه – مدیر سرویس‌های پستی امارات نیز حضور داشتند، بر ضرورت توسعه خدمات متقابل پستی بین دو کشور با توجه به حضور شمار زیادی از ایرانیان به ویژه فعالان اقتصادی مورد بحث و تبادل و نظر قرار گرفت.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در این نشست ضمن تاکید بر ظرفیت پست در ارسال مرسولات بومی، محلی، سوغات و صنایع دستی ایران به امارات، افزود: پست ایران آمادگی دارد تا در دو سطح با امارات مراودات پستی داشته باشد.

 

محمد احمدی تصریح کرد: این دو سطح براساس تقاضای مشتری تعریف شده و شامل تحویل در همان روز و تحویل براساس جدول زمان بندی سرویس امانت و پیشتاز، است.

 

وی ضمن ارایه پیشنهاد برگزاری رویداد مشترک در یکی از دو کشور، گفت: این رویداد فرصت مناسبی برای حضور تجار و فعالان اقتصادی ایران و امارات به ویژه کسب و کارهای دانش‌بنیان و مجازی است تا با استفاده از ظرفیت شبکه پستی به جابجایی کالا و محصولات خود بپردازند.

 

احمدی ظرفیت پروازی هواپیمایی امارات را نیز فرصت مناسبی برای گسترش ارتباطات پستی عنوان کرد و افزود: برای رهسپاری مرسولات بین دو کشور با نرخ استطاعت‎‌‎پذیر، می‌توان سرویس‌های تضمینی به لحاظ سرعت و امنیت را فراهم کرده و از این فرصت برای توسعه سرویس تجارت الکترونیک بهره‌مند شد.

 

طبق اعلام شرکت ملی پست، هیثم الاهلی – مدیرکل بازاریابی پست امارات عربی متحده نیز در این نشست به طرح دیدگاه‌ها و چالش‌های پیش‌رو پرداخت و گفت: نرخ بالای سرویس‌های سریع یکی از این موانع است که می‌توان با توسعه سرویس امانات و تعریف سرویس‌های مقرون به صرفه، هزینه تمام شده قبول و ارسال مرسولات را کاهش داده و ترافیک مبادلات پستی بین دو کشور را افزایش داد.

 

در پایان مقرر شد، باتوجه به اینکه تفاوت سقف معافیت از حقوق عوارض گمرکی دو کشور، طرفین راهکارها و پیشنهادات خود برای افزایش ترافیک پستی را بررسی و در نشست بعدی ارایه دهند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا