اجتماعی

در آئینی مرکز آموزشی ، تشخیصی و آزمایشگاهی پزشک قانونی اصفهان افتتاح شد

امینی هرندی- اصفهان

در آئینی با حضور معاون اول قوه قضاییه ، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ، رئیس دادگستری استان اصفهان ،دادستان اصفهان و رئیس پزشکی قانونی استان اصفهان صبح روز پنجشنبه هفتم تیرماه ساختمان وعده صادق( آموزشی ، تشخیصی و آزمایشگاهی ) پزشکی قانونی در منطقه گورت اصفهان به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم منصور فیروزبخت رئیس پزشکی قانونی استان اصفهان اظهار داشت:

امروز پس از سال‌ها این ساختمان افتتاح می‌شود؛ ساختمانی که در سال ۱۳۷۸ کلنگ آن بر زمین زده شد استو به مروربا اختصاص اعتبارات لازم قرار است این ساختمان با ده هزار متر مربع زیر بنا در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع آماده گردد.

وی در ادامه گفت:

تا سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۳ میلیارد تومان از اعتبارات استان برای این ساختمان هزینه شده بود ولی مسئولین سازمان پزشکی قانونی مصمم شدند تا این ساختمان را به شکل فازبندی افتتاح نمایند و لذا با پیگیری‌های آقای دکتر مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی و رئیس قوه مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات قوه تخصیص داده شد و با اختصاص این مبلغ امروز شاهد افتتاح فاز اول با ۲۴۰۰ متر مربع زیربنا هستیم.

دکتر فیروزبخت با اشاره به اینکه با افتتاح وآغاز بکار این مجتمع مشکل ترافیک و تجمع مردم در میدان فیض اصفهان تا حدودی مرتفع خواهد شد؛ تاکید نمود :

با افتتاح فاز نخست قرار است سالن تشریح ، آزمایشگاه سم‌شناسی و آزمایشگاه آسیب شناسی به اضافه واحد معاینات شرق اصفهان به این ساختمان منتقل گردد و سایر واحدها از جمله معاینات در ساختمان فیض باقی بماند.

حجت الاسلام حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه این کار را یک کار ارزشمند مشترک میان استان و مرکز دانست و خاطرنشان ساخت:

همه خوشحالیم که یک کار زیبا و عقلانی صورت گرفته و عدالت ، این کار را تایید خواهد کرد .

دکتر مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی جمهوری اسلامی ایران هم با اشاره به اینکه پزشکی قانونی یک سازمان مستقل و زیر مجموعه قوه قضاییه می‌باشد بیان داشت:

در هر سال ۲/۵ میلیون پرونده که ۸۵ درصد آن معاینات است و شامل ۵۰۰ هزار معاینه تصادفات و ۵۰۰ هزار معاینات نزاع و درگیری و ۳ تا ۵ درصد هم مربوط به تشریح و اتوپسی میباشد به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود.

وی اذعان داشت :ما در سطح کشور با ۴۷۰ مرکز ارائه خدمت می‌نماییم و

هر ساله بالغ بر ۳۰ هزار پرونده مربوط به قصور پزشکی است .

دکتر عباس مسجدی هدف از سفر خود به اصفهان را افتتاح ساختمان وعده صادق این سازمان دراصفهان اعلام و افزود :

ما در شهرهای اصفهان ، تهران و مشهد با مشکل فضای فیزیکی روبرو هستیم و امیدواریم با افتتاح این مرکز از روز نهم تیر ماه از مشکلات پزشکی قانونی اصفهان کاسته گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا