فرهنگی

انقلاب اسلامی ایران می‌تواند منادی حرف نو در جهان باشد 

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: باید طرحی نویی در جهان افکند، انقلاب اسلامی میتواند منادی این حرف نو باشد؛ خدا را باید به عالم سیاست و حکومت برگرداند.

به گزارش راه مردم به نقل ایسنا، غلامعلی حداد عادل -رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی-امروز یکشنبه (۱۰ اردیبهشت) در آیین گرامیداشت «روز دیپلماسی فرهنگی و تعامل با جهان» که با حضور  محمدمهدی اسماعیلی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور -رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی -و میهمانان داخلی و خارجی در حسینه الزهرا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد با گرامیداشت یاد شهدای اردیبهشت و شهدای خدمت اظهار کرد: جهان‌امروز با همه منشورهایی که تصویب شده، مردود شده و شرمنده تاریخ است و به هیچ یک از اصول وفادار بوده دنیا به یک فرهنگ نو و حرف متفاوت احتیاج دارد.

وی گفت: باید طرحی نویی در جهان افکند، انقلاب اسلامی میتواند منادی این حرف نو باشد؛ خدا را باید به عالم سیاست و حکومت برگرداند.

وی گفت: بنیاد سعدی را با همکاری سازمان فرهنگ و ارتبطات اسلامی راه اندازی کردیم و بنیاد سعدی خود را از سازان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جدا نمی داند.

وی با اشاره به جنگ خانمان سوز در غزه گفت: ۷۵ سال پیش عده ای از آن سر دنیا به فلسطین آمده و این سرزمین را با حمایت دولت های آمریکا و انگلیس غصب کردند و همه روزه مردم مظلوم فلسطین را مورد ظلم و ستم قرار می دهند.

اشغالگران با شعار “مردم بی سرزمین، سرزمینی بی مردم” کشور فلسطین را اشغال کردند. فلسطین با تاریخ و تمدنی و فرهنگی عظیم خود از نظر پشتیبانی بین المللی مردمی بی سرزمین است.

 

حداد عادل خاطرنشان کرد: داستان غزه یک امتحانی برای انسان و جهان امروزی است. بسیاری از کشورها در موضوع غزه با همه فلسفه ها و معیارهایی که وضع کردند و پشتیبانی سازمان های بین المللی مردود شده است. این جهان در اتفاقات شرمنده تاریخ است. به هیچ کدام از اصولی که از آن دم زدند پایدار و وفادار نمانده است.دنیا به یک فکر نو و فرهنگ نو به یک حرف متفاوت احتیاج دارد.

 

وی گفت: حرف هایی که بعد از جنگ جهانی دوم و دوره رنسانس زدند همه این ها حاصل جمعش این بوده که خدا را کنار گذاشته و انسان را جای آن بگذارند. وظایفی که ادیان به عهده خدا می گذاشتند را از خدا گرفتند و به عهده انسان گذاشتند.باید طرح نویی در جهان افکنده شود. انقلاب اسلامی اهمیتش در این است که می تواند منادی این حرف نو باشد.

 

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی تاکید کرد: خدا را باید دوباره به صحن جامعه و عالم سییاست و حکومت برگرداند. خدا را باید پشتوانه اخلاق قرار داد.در دنیایی که خدا نیست هر کاری مجاز است.

انقلاب اسلامی در واقع آوردن خدا از کلیساها بیرون و آوردن آن به صحن جامعه است.فرهنگ اسلامی باید این حرف را در جامعه بزند و رایزنان فرهنگی ما باید به این تفاوت فکری وبنیادی جامعه عنایت داشته باشند و این چراغ را روشن کنند.

 

دهم تیرماه ماه سالگرد تاسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است که در تقویم این روز را به عنوان روز «دیپلماسی فرهنگی و تعامل با جهان» نام‌گذاری شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا