ورزشی

خانم خزانه‌دار: با دستور رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری پول برداشت می‌کردم!  

در حالی که رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری مدعی است که خزانه‌دار پیشین فدراسیون پول‌های این فدراسیون را به حساب‌های دیگر از جمله همسرش واریز می‌کرده است، حالا خانم خزانه‌دار مدعی است که رییس فدراسیون در جریان انتقال همه پول‌ها بوده است.

به گزارش راه مردم به نقل از ایسنا، در مجمع سالانه فدراسیون دوچرخه‌سواری که روز یک‌شنبه ۲۷ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد، مسائلی پیرامون خزانه‌دار قبلی این فدراسیون مطرح شد از جمله این که بودجه فدراسیون قبل از تسویه با طلبکارها وارد حساب‌های دیگر از جمله حساب همسر خزانه‌دار شده است. رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در این مجمع اعلام کرد: “از طریق مراجع قضایی اقدام کردیم و گردش مالی از سال ۱۴۰۰ گرفته شد و متوجه شدیم با پول‌ها قبل از پرداخت به طلبکارها بازی می‌شده و وارد حساب‌های مختلف از جمله همسر خود می‌کرد. در حال حاضر هم پرونده او در حال جریان است. البته سال‌های قبل ۱۴۰۰ را هم اگر گردش حساب می‌گرفتیم باز هم مشکل وجود داشت اما چون در آن سال‌ها مجمع برگزار شده بود، امکان بررسی حساب‌ها را نداشتیم. خانم خزانه‌دار پول را در نهایت به طلبکار پرداخت می‌کرد اما قبل از آن به حساب‌های مختلف واریز می‌کرد.”

اما خزانه‌دار پیشین فدراسیون دوچرخه سواری در گفت‌وگو با ایسنا موارد مطرح شده در مجمع سالانه دوچرخه‌سواری را رد و ادعاهای دیگری را مطرح کرد.  مریم مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، مدعی شد: من و رییس فدراسیون هر دو امضادار بودیم؛ یعنی نه بدون امضای من کاری انجام می‌شد و نه بدون امضای رییس فدراسیون. زمان سرپرستی او، بودجه فدراسیون بسیار کم بود و آقای اسدی با همسر من صحبت کرد که اگر اردوها را برگزار نکند و اعزام‌ها را انجام ندهد، نمی‌تواند در انتخابات رای بیاورد. همسر من هم اعلام کرد از او حمایت می‌کند و هرجا کم و کاستی داشت، انجام می‌دهد.

او در ادامه ادعا کرد: اگر اعزامی انجام می‌شد اسدی از همسر من دلار قرض می‌گرفت و به اعتبار همسر من از آژانس‌های هواپیمایی بلیت تهیه می‌کرد. همسر من هزینه‌هایی انجام داد و بعد از دریافت بودجه، پول به جای هزینه‌های انجام شده به حساب همسر من واریز شد. رییس فدراسیون تمام این موارد را علیه من پرونده درست کرد و در حال حاضر هم در حال رسیدگی است و تاکنون هیچ چیزی ثابت نشده است. من تمام مدارکی که داشتم را به کارشناس ارائه کردم و این مدارک تایید شده‌اند. از طرفی رییس فدراسیون حق نداشت این مسائل را در مجمع سالانه مطرح کند زیرا هیچ حکمی علیه من صادر نشده است. رییس فدراسیون عنوان می‌کند پول فدراسیون به حساب همسر من رفته بله درست است چون هزینه‌ها را همسر من انجام داده بود. اگر فدراسیون بودجه داشته چرا از همسر من پول قرض گرفته است. اگر هم پول قرض نگرفته تمام فیش‌های واریزی و این که چه زمانی پول‌ها از فدراسیون به حساب همسر من عودت داده شده، موجود هستند.

 

مدنی با اشاره به صحبت‌های رییس فدراسیون مبنی بر این که اگر سال‌های قبل از حضور او را هم بررسی کنند، در حساب‌های فدراسیون مشکل وجود داشته است، مدعی شد: ۹ سال در فدراسیون دوچرخه‌سواری خزانه‌دار بودم و قبل از حضور آقای اسدی هر سال حسابرسی انجام شده و مجمع سالانه را برگزار کردیم. رییس فدراسیون در مجمع سالانه عنوان کرده اگر سال‌های قبل از حضور او را هم بررسی کنند مشکل داشته و من بابت این ادعا وکیل گرفتم و شکایت کرده‌ام. باید ثابت کند بر اساس چه مستنداتی چنین ادعایی را مطرح کرده است. زمانی که من به مسائل اسپانسری معترض شدم و به این که چرا قرارداد ۱۰ میلیون یورویی ثبت نشده یا لباس‌هایی که از یک کشور دیگر وارد کردند ثبت اموال نشده، رییس فدراسیون این پرونده را علیه من تشکیل داد.

 

او افزود: ابتدا در پرونده عنوان کرد، من اختلاس کرده‌ام و سپس در مجمع فدراسیون بیان شد که با پول‌ها بازی کرده‌ام. فدراسیون موبایل بانک و اینترنت بانک هم داشته و این چه رییس فدراسیونی است که حساب را اصلا چک نمی‌کرد که چقدر پول دارد؟

 

مدنی در پاسخ به این پرسش که آیا پول‌های فدراسیون وارد حساب‌های دیگر شده و مانند فدراسیون‌های دیگر یک مسیر قانونی را طی نکرده است؟ مدعی شد: اصلا چنین چیزی نیست و به هیچ عنوان پول‌های فدراسیون حساب به حساب نشده است و من هر سال حسابرسی شده‌ام. این چیزی است که رییس فدراسیون مطرح کرده و باید در دادگاه آن را اثبات کند. رییس فدراسیون من را اخراج کرد در صورتی که طبق آیین‌نامه فدراسیون باید حسابرس می‌آورد و حساب‌ها را چک می‌کرد و عملکرد من مورد بررسی قرار می‌گرفت تا اگر موردی وجود داشت من را به قانون ارجاع می‌داد. از طرفی زمانی که من با پلیس فتا و پلیس امنیت اقتصادی به فدراسیون رفتم تا اسنادی را برای ارائه به دادگاه ببرم عنوان کردند که هیچ سندی در اتاق من وجود نداشته است. تمام اسناد از اتاق من برداشته شده بود و به یک فردی مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان داده بودند تا او دوباره سند حسابرسی بنویسد. اگر مستنداتی وجود نداشته آن فرد بر چه اساسی اسناد جدید درست کرده است؟

 

خزانه‌دار پیشین فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد این که در مجمع فدراسیون ادعا شد زمانی که رییس فدراسیون در ایران نبوده با جعل نامه از حساب فدراسیون پول برداشته شده است؟ گفت: رییس فدراسیون عنوان می‌کند که بر روی یک شماره نامه مشخص جعل نامه صورت گرفته و این پول برداشت شده است. من درخواست کارشناس IT کرده‌ام که آیا واقعا آن شماره نامه به من ارجاع داده شده بوده یا خیر. شاید هم نامه واقعا جعل شده باشد اما آیا جاعل من هستم؟ باید این را هم ثابت کند. تمام هزینه‌هایی هم که همسرم انجام داده بود را با دستور خود رییس فدراسیون پول برداشت می‌کردم و به حساب واریز می‌کردم.

 

او در پاسخ به این پرسش که یعنی هر پولی وارد حساب همسر شما شده با دستور خود رییس فدراسیون بوده است؟ تاکید کرد: بله.

 

خزانه‌دار پیشین فدراسیون در پاسخ به این پرسش که همسر او برچه اساسی به فدراسیون پول قرض داده است؟ مدعی شد: همسرم سمتی در فدراسیون ندارد و اصلا ورزشی نیست. او دوستی قدیمی با آقای قمری و داوری داشت. زمانی هم که آقای اسدی سرپرست فدراسیون بود از همسرم خواست که حمایتش کند. نایب رییس بانوان پیشین فدراسیون هم از جیب خودش پول می‌داد تا کارهای فدراسیون پیش رود.

 

مدنی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که چرا همسر او در قالب یک تفاهم‌نامه یا یک قرارداد به فدراسیون پول نداده تا مشکلی در آینده پیش نیاید؟ ادعا کرد: بخشی از آن بحث اعتماد بود و من فکر نمی‌کردم که یک رییس فدراسیون بخواهد چنین کاری انجام دهد. از طرفی فیش‌های واریزی همسر من هم موجود است و آقای اسدی نمی‌تواند منکر آن فیش‌ها شود.

 

او در مورد این که مدعی است همسر او دلار هم به فدراسیون قرض داده و برای دلارها هم فیش دارد؟ گفت: دبیر و مدیر تیم‌های ملی در جریان بودند زیرا هزینه‌های دلاری هر سفر کاملا مشخص بود. مقصر خودم بود و نباید کمک می‌کردم تا تیم اعزام نشود.

 

مدنی در مورد شکایت خود از رییس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: دو شکایت کردم. ابتدا این که این حق را نداشتند موضوع را مطرح کنند چون هنوز حکمی صادر نشده بود و پرونده در مرحله رسیدگی است. از طرفی چگونه مدعی است که حساب‌ها در سال‌های گذشته هم مشکل دارد. من دو وکیل مجزا گرفتم و دو شکایت انجام داده‌ام یکی در مورد بحث حساب‌ها است و دیگری در مورد ادعایی است که نسبت به سال‌های گذشته دارند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا